دیگچه

دستور پخت های متنوع را در دیگچه ببینید.

طرز تهیه چند نوع اسموتی خوشمزه

اسموتی موز

برای تهیه اسموتی موز، دو عدد موز را همراه با یک لیوان ماست شیرین، یک لیوان شیر، تعدادی یخ مکعبی، سه قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری وانیل داخل مخلوط‌کن بریزید. اگر مایل باشید می‌توانید مقداری بستنی هم به آن اضافه کنید اما موز و عسل به اندازه کافی شیرین است و استفاده از بستنی به سلیقه، وضعیت سلامتی و وزن شما بستگی دارد. برای خوش‌طعم شدن اسموتی می‌توانید مقداری آناناس یا توت‌فرنگی هم به آن اضافه کنید.

اسموتی موز

اسموتی هندوانه

برای تهیه اسموتی هندوانه ابتدا هسته‌های آن را جدا کنید. سپس هندوانه را در اندازه‌های متوسط ببرید و در یخچال قرار دهید. چند برش از آن را در فریزر بگذارید و درواقع از هنوانه‌های یخ‌زده به جای یخ در اسموتی استفاده کنید. همه هندوانه‌ها را داخل اسموتی بریزید. اگر هندوانه شیرین نیست، مقداری عسل به اسموتی اضافه کنید. برای اینکه عسل به راحتی در اسموتی حل شود ابتدا آن را در مقدار خیلی کمی آب گرم یا جوش حل کنید و بعد محلول را در مخلوط‌کن با هندوانه بگذارید تا حسابی مخلوط شود.

اسموتی هندوانه

اسموتی انبه

انبه میوه‌ای از مناطق گرمسیر مثل هند، پاکستان، آسیای جنوب شرقی و بنگلادش است که البته امروزه به بسیاری از کشورهای دنیا صادر می‌شود. آن‌چیزی که انبه را از سایر میوه‌ها متمایز می‌کند، ترکیب طعم، عطر، رنگ و بافت آن است. به این ترتیب انبه به خاطر داشتن این ویژگی‌ها میوه‌ای جذاب و پرطرفدار است و اسموتی آن هم بسیار دلچسب است. برای تهیه اسموتی، ابتدا انبه‌ها را پوست گرفته و برش دهید. به خاطر داشته باشید که بریدن انبه کار خیلی راحتی نیست اما چند روش برای راحت‌تر بریدن آن وجود دارد. در روش اول، ابتدا پوست آن را کنده و بعد برش زده می‌شود و در روش دوم (ویدیو) با پوست روی آن برش زده می‌شود.یک روش راحت دیگر هم (ویدیو) با جدا کردن پوست آن توسط لیوان است. تکه‌های انبه را همراه با شیر و کمی بستنی داخل مخلوط‌کن بریزید و گردوی خرد شده را به آن اضافه کنید.

مشاهده موضوع پیشنهادی  انواع بستنی | تاریخچه بستنی | طرز تهیه بستنی خانگی

اسموتی انبه

اسموتی طالبی

طالبی هم از آن دسته میوه‌های آبداری است که برای اسموتی مناسب است و ترکیب آن با یخ و شیر یا بستنی عالی می‌شود. برای تهیه آن، طالبی را ببرید و همراه با یخ، شیر و بستنی در مخلوط‌کن بریزید. بستنی برای شیرین شدن اسموتی طالبی به کار می‌رود به همین جهت اگر بستنی در منزل ندارید به جای آن می‌توانید از کمی شکر استفاده کنید.

اسموتی طالبی

رژیم اسموتی 12 روزه

یکی از رژیم‌هایی که این روزها رایج شده است، رژیم اسموتی سالم و کم‌کالری است. روش اصلی این رژیم برای کاهش وزن، سم‌زدایی است. زمانی که در بدن ما سم وجود دارد، بدن برای محافظت ما از این سموم، آن‌ها را در چربی‌ها ذخیره می‌کند. حال تصور کنید که می‌خواهید چربی‌سوزی کنید، به این ترتیب سم دیگر جایی ندارد و به رگ‌های خونی برمی‌گردد. وجود سم در خون التهاب ایجاد می‌کند و همین التهاب باعث کاهش سوخت و ساز بدن شده و درنهایت وزن کم کردن کار دشواری می‌شود. البته در نظر داشته باشید که اسموتی موردنظر در این رژیم باید اسموتی دتاکس باشد یعنی از میوه، سبزیجات و مغزها درست شده باشد و در سه وعده روز میل شود. توجه داشته باشید که اسموتی باید به عنوان این سه وعده اصلی میل شود اما اگر احساس ضعف شدید داشتید می‌توانید برای ناهار غذای کاملا رژیمی میل کنید. به جز این می‌توانید دو میان وعده شامل میوه، تخم‌مرغ و دانه‌هایی مثل بادام در طول روز داشته باشید.

تفاوت اسموتی با آبمیوه

اصلی‌ترین تفاوت اسموتی با آبمیوه، در داشتن بافت است. اسموتی دارای بافت میوه است که اگرچه ظاهر آن کمی عوض شده و بافت آن شکسته شده اما از بین نرفته است. تفاوت دیگر این دو در فیبر است، درواقع اسموتی دارای فیبر است و به همین دلیل برای سلامت معده و روده مناسب است. از طرف دیگر آبمیوه برای افرادی که مشکل هضم غذا دارند، بهتر است و درواقع به خاطر نداشتن بافت، بدن فعالیت زیادی انجام نمی‌دهد. یکی از تفاوت‌های دیگر اسموتی با آبمیوه، سیرکننده بودن آن است. به خاطر داشتن همین ویژگی است که از اسموتی‌های کم‌کالری در رژیم غذایی استفاده می‌شود.

 

منبع: shekarabad95

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی