دیگچه

دستور پخت های متنوع را در دیگچه ببینید.

طرز تهیه بورک به چند روش

دستور پخت چند مدل بورک ترکی خوشمزه :

  1. بورک ترکی اسفناج و پنیر فتا

  2. بورک با سیب زمینی

  3. بورک سوسیس و پنیر

  4. بورک گردویی

  آموزش طرز تهیه بورک:

بورک ترکیه‌ای اسفناج و پنیر فتا یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع بورک است و یک میان وعده مقوی و مفید به خصوص برای دانش‌آموزان برای ناهار و عصرانه محسوب می‌شود. اهالی ترکیه و سایر کشورهای خاورمیانه بورک اسفناج و پنیر فتا را در وعده صبحانه میل می‌کنند. می‌توانید بورک‌ ترکیه‌ای پنیر و اسفناج را بپیچید، فریز کنید و در مواقع لزوم در فر پخته و میل کنید.

مواد لازم برای ۸ نفر

روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری سیر تازه: ۲ حبه رنده شده پیاز متوسط: ۱ عدد ساطوری خرد شده اسفناج: ۵۰۰ گرم شسته شده و ساطوری خرد شده پنیر فتا: ۲۵۰ گرم نمک و فلفل سیاه تازه: به مقدار دلخواه شیر: فنجان تخم‌مرغ: ۲ عدد روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری خمیر یوفکا: ۳ ورقه بزرگ

طرز تهیه

در یک ماهیتابه نچسب مقداری روغن زیتون بریزید و روی حرارت ملایم کمی گرم کنید. ابتدا پیاز را تفت دهید تا سبک شود. سپس سیر رنده شده و اسفناج‌های ساطوری شده را اضافه کنید و تفت دهید. اسفناج‌ها باید نرم شوند، ۵ دقیقه زمان برای نرم شدن اسفناج‌ها کافی است. در یک کاسه متوسط پنیر فتا را خرد کنید و بریزید. کمی نمک و فلفل سیاه خرد شده تازه به پنیر فتا اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا پنیر مزه‌دار شود. حالا پنیر را با اسفناج تفت خورده و سایر مخلفات مخلوط کنید. در یک کاسه متوسط تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و با شیر و مقداری روغن زیتون خوب هم بزنید و مخلوط کنید. در صورت دلخواه می‌توانید کمی نمک و فلفل سیاه تازه خرده شده هم به این مخلوط اضافه کنید. فر را روشن کنید و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. کف سینی فر را با کمی روغن زیتون چرب کنید. معمولا بورک اسفناج را یک لایه درست می‌کنند و سپس برش می‌زنند. یک ورقه خمیر یوفکا را وسط سینی فر بگذارید و  روی آن ترکیب شیر و تخم‌مرغ را با برس بمالید. مخلوط اسفناج را روی خمیر یوفکا بریزید و سه لایه دیگر خمیر روی آن بگذارید. روی هر لایه خمیر با برس مخلوط شیر و تخم‌مرغ بمالید. خمیر یوفکا را با احتیاط تا بزنید، روی خمیر مخلوط شیر و تخم‌مرغ بمالید و در فر بگذارید. ۲۵ تا سی دقیقه زمان برای پخت بورک اسفناج و پنیر فتا کافی است. زمانی که روی سطح بورک طلایی شد آن را از فر بیرون بیاورید. کمی صبر کنید تا سرد شود سپس آن را برش بزنید و سرو کنید. بورک اسفناج و پنیر را مثل بورک گوشت به صورت رول یا هر شکل دیگری که می‌پسندید می‌توانید درست کنید.

طرز تهیه بورک با سیب زمینی:

مواد لازم خمیر یوفکا مقدار لازم سیب زمینی ۳ عدد پیاز ۱ عدد روغن زیتون مقداری پنیر خامه‌ای ۱۰۰ گرم پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم زرده تخم مرغ ۱ عدد نمک و فلفل به مقدار لازم طرز تهیه سیب زمینی‌ها را بپزید، پیاز را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس سیب زمینی‌ها پخته را ریز خرد کنید (یا رنده کنید) و به پیاز اضافه نمائید، کمی نمک و فلفل بزنید و پس از کمی تفت دادن از روی حرارت بردارید. پس از اینکه مواد را از روی حرارت برداشتید پنیر‌ها را اضافه کنید و کمی مخلوط نمائید. خمیر‌ها را به نوبت باز کنید و روی خمیر‌ها کمی زرده بمالید سپس مقداری از مخلوط آماده داخل خمیر بریزید، لبه دیگر خمیر را برگردانید و برای اتصال لبه‌های خمیر کمی زرده تخم مرغ بزنید (زرده تخم مرغ مانند چسب عمل میکند). کف سینی را چرب کنید سپس خمیر‌های آماده را کف قالب بچینید، سینی را درون فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه بپزید، پس از آماده شدن بورک‌ها را به همراه سس دلخواه سرو نمائید.‌ می‌توانید درون ماهیتابه مقدار کمی روغن بریزید و دو طرف بورک‌ها را با حرارت ملایم سرخ کنید.

طرز تهیه بورک سوسیس و پنیر

مواد لازم خمیر یوفکا: ۲ عدد سودا یا آب گازدار: یک دوم پیمانه روغن: ۳ قاشق سوپ خوری سوسیس: به مقدار لازم پنیر گودا (رنده شده): یک سوم پیمانه پنیر چدار (رنده شده): به مقدار لازم گوجه فرنگی (ریز خرد شده): یک عدد فلفل سبز (خرد شده): ۲ عدد زرده تخم مرغ (کمی زده شده): یک عدد طرز تهیه ۱. خمیر یوفکا را روی سطح کار پهن کنید. سودا یا آب گازدار و روغن را با هم مخلوط کنید. نیمی از این مخلوط را با برس روی خمیر بمالید. خمیر دیگر را روی اولی قرار دهید و بقیه مخلوط را با برس روی آن بمالید، خمیر را طوری برش دهید که هشت مثلث از آن در آید. ۲. یک برش سوسیس و مخلوط دو پنیر را روی هر مثلث خمیر قرار داده و خمیر با بچینید و در سینی فر بگذارید. زرده تخم مرغ را با برس رویی رول‌ها بمالید. ۳. با چاقو برش کوچکی روی هر یک از رول‌ها ایجاد کرده و گوجه فرنگی و فلفل خرد شده را در آن‌ها قرار دهید. اجازه دهید بورک‌ها حدود ۲۵ الی ۳۰ دقیقه در فر از قبل گجرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) بپزند تا طلایی و برشته شوند.

طرز تهیه بورک گردویی

مواد لازم آرد نخودچی: یک پیمانه آرد: یک پیمانه ماست: یک قاشق سوپ خوری تخم مرغ: یک عددروغن زیتون: یک قاشق سوپ خوری آب: یک پیمانه مواد لازم سس ماست: ۳ قاشق سوپ خوری ارده: ۳ قاشق سوپ خوری گردو (خرد شده): ۲۰۰ گرم زرده تخم مرغ: یک عدد طرز تهیه ۱. آرد نخودچی، آرد و آب را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. ماست، تخم مرغ و روغن زیتون را در ظرفی جداگانه با هم مخلوط کنید و به مواد اضافه کنید. مواد را به خوبی ورز دهید تا خمیر یکدستی حاصل شود. خمیر را به سه قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را پهن کنید. ۲. هر قسمت خمیر را از وسط تا کنید. برای تهیه سس ماست و ارده را با هم مخلوط کرده و روی خمیر بمالید. گردوی درشت خرد شده را روی آن‌ها بپاشید و رول کنید. ۳. رول‌های خمیر را برش داده و روی آن‌ها زرده تخم مرغ بمالید و در سینی فر بچینید و حدود ۲۰ الی ۲۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) قرار دهید.

دمتون گرم که فعالید

 

به روزم

مقاله خوییه ممنون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی