دیگچه

دستور پخت های متنوع را در دیگچه ببینید.

طرز تهیه کاکا کدو حلوایی

برای کاکا کدو حلوایی و از اونجاییکه شیرینی محبوب ما گیلانی هاست

منم درستش کردم
تا تقدیم حضور مهربونتون کنم
خیلی آسونه فقط باید همه چی رو با هم مخلوط کنید و مثل کوکو سرخش کنید
در اصل باید فقط آرد برنج بریزید توش ولی بنظر من مخلوط آرد برنج و آرد گندم خوشمزه ترش میکنه.
ادویه هاشم دارچین و هل باید باشه من یه کم زیره سبز هم میریزم خیلی خوشمزه میشه اگه دوست داشتید زنجبیل هم بریزید.

مواد لازم :
مخلوط آرد گندم و آرد برنج 1 لیوان
پوره کدو حلوایی پخته شده 1 لیوان
شکر 3/4 لیوان
تخم مرغ 1 عدد بزرگ
شیر : نصف لیوان
جوش شیرین یا بیکینگ پودر : نصف ق چایخوری
مغز گردو نگینی شده مقداری
گلاب 1 ق غ
زعفران 1 ق چ (دلخواه)
دارچین 1/2 ق چ
هل 1/2 ق چ
زیره سبز 1/4ق چ (دلخواه)
در کل مقدار مواد تو کاکا چشمی ریخته میشه و اندازه گیری خیلی دخیل نیست. باید مایه تون به غلظت ماست پرچرب بشه.

دستور تهیه :
اول از همه کدوی شسته و قاچ شده رو با خیلی خیلی کم آب می ذاریم بپزه و بعد با قاشق گوشتش رو از پوست جدا می کنیم و با پشت قاشق له می کنیم. این میشه پوره ما، بعدم بقیه مواد رو به پوره کدو حلوایی اضافه میکنیم، تخم مرغ، شکر، شیر، زعفران، ادویه ها، مخلوط آرد و بکینگ پودر و گردوی نگینی شده رو اضافه کنید.
(از اونجاییکه من دوست دارم خیلی شیرین بشه گاهی یه مقدار کشمش هم بهش اضافه میکنم
راستی اینم بگم بسته به شیرینی کدوها، شکر رو میزون کنین اولش نصف لیوان شکر بریزید بعد از اینکه مواد رو مخلوط کردید بچشید و اگه لازم بود شکر رو بیشتر بریزید.
میتونید عسل، شیره خرما یا انگور هم بریزید. من گاهی یکی دو قاشق میریزم و از میزان شکر کم میکنم.
خب مواد رو خوب مخلوط کنید.
تابه رو روی حرارت بزارید روغن داخلش بریزید و یه مقدار از مایه کاکا رو داخل تابه پهن کنید و مثل کوکو دوطرفش رو سرخ کنید.
روی دستمال تمییز آشپزخونه بذارین تا روغنش بره.
هم با چای خیلی می چسبه هم با شیر

منبع: cookcook

خیلی خوبی بودو ممنون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی